استفاده از آجر در بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
استفاده از آجر در بازسازی خانه
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 11:6 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

آجر یکی از مهمترین مصالح و متریال مورد استفاده در ساختن یک بنا است. آجر به عنوان متریالی حیاتی در نوسازی و بازسازی خانه مورد توجه پیمانکاران و سازندگان ساختمان های مختلف است. برای این که یک ساختمان بنا شود به تعداد زیادی آجر نیاز است. بعد از ستون های آهنی، این  آجر ها هستند که بخش اعظم و مهمی از ساختمان را تشکیل می دهند. همانطور که می دانید آجر ها انواع مختلفی دارند که برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع آجر در بازسازی خانه

آجر هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی هستند. آجر می تواند در اکثر بخش های خانه مورد استفاده قرار بگیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید آجر تنها برای ساخت خانه مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می توان آن را حتی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز به کار برد. آجر در شکل و طرح های مختلف ساخته می شود و مثل گذشته فقط یک جسم مستطیل شکل نیست.  در ادامه این متن به بررسی انواع آجر و کاربرد آن در بنا می پردازیم.

آجر های لعابی در بازسازی خانه

این نوع آجر ها با یک لایه از لعاب پوشیده شده اند. در واقع این لایه لعابی به جهت افزایش مقاومت در مقابل رطوبت، تغییرات جوی و آب و هوایی و جلوگیری از فرسایش بر روی آجر کشیده می شوند. مقاومت بالای این آجر ها بر روی قیمت آن نیز اثر گذار بوده است و قیمت این آجر ها به نسبت آجر های دیگر بیشتر است. نکته مثبت درمورد این آجر ها رنگ های متنوعی است که دارد.

آجرهای تزیینی و دکوراتیو در بازسازی خانه

با توجه به  نحوه نام گذاری این آجر ها می توان به این نتیجه رسید که این نوع از آجر ها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند و برای طراحی دکوراسوین داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال یک نوع از آجر هایی که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می گیرند، همین آجر های دکوراتیو هستند. این آجر ها به دو دسته آجر های طبیعی و ساخته شده از خاک رس یا شن و ماسه و ورق های طراحی شده به شکل آجر ساخته می شوند. آجر های دکوراتیو در اندازه های مختلف به شکل ورق تهیه و تولید می شوند که با استفاده از پانچ به دیوار متصل می شوند. آجر های دکوراتیو را می توانید در هنگام بازسازی خانه در داخل یا خارج خانه مورد مصرف قرار دهید. آجر های دکوراتیو مصنوعی نیز خود به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول آجر دکوراتیو نما و گروه دوم آجر دکوراتیو داخلی هستند. همانطور که مشخص شده است آجر های دکوراتیو نما به نحوی ساخته می شوند که مقاومت لازم برای نصب در فضای خارجی ساختمان را داشته باشند و در برابر رطبت، نور خورشید، نم باران و شرایط محیطی مقاوم بمانند. آجر های داخلی نیز بیشتر جنبه دکوری دارند و در بازسازی داخلی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب هستند.

دلایل استفاده از آجر در بازسازی خانه

آجر را به دلایل مختلفی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در نوسازی و بازسازی خانه مورد استفاده قرار می دهند. برخی از این دلایل در این مقاله مورد اشاره واقع شده است.

پایداری و طبیعی بودن آجر

متریال مورد استفاده برای ساخت آجر از خاک رس و آب است برای همین آجر آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و از طرفی مقاومت و پایداری بالایی در برابر عوامل طبیعی دارد و خیلی دیر تر از متریال های دیگر مورد آسیب قرار می گیرد. ویژگی مثبت دیگر آجر ها قابل بازیافت بودن آن ها است.

صرفه جویی در مصرف انرژی با آجر

آجر ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، عایق های مناسبی برای ساختمان در برابر سرما و گرما و حفظ انرژی هستند. بنابراین معماران علاقه زیادی به استفاده از این ماده در ساخت ساختمان دارند. آجر خانه شما را در فصل زمستان از سرما و در فصل تابستان از گرما محافظت می کند.

عایق صدا بودن آجر

دیگر ویژگی مثبت این متریال دوست دار طبیعت عایق صدا بودن ان است. این روز ها که شهر ها از سر و صدا های زیادی پر شده اند، آجر به عنوان متریالی که عایق صدا و محافظ در برابر آلودگی های صوتی است، مورد استفاده ساختمان سازان در نوسازی و بازسازی خانه است.

مقاوم بودن آجر در برابر آتش و حرارت

از آن جایی که آجر ها در دمای بالا و با حرارت زیاد در کوره های آجر پزی ساخته و پرداخته می شوند، قطعا مقاومت بالایی در برابر آتش پیدا می کنند. به همین دلیل اگر یک ساختمان دچار آتش سوزی و حریق شود، آجر از آن دست متریالی است که کمترین آسیب را می بیند.

سبک بودن آجر به عنوان یک متریال در ساخت و ساز

به نسبت برخی از متریال های دیگر آجر دارای ون سبک تری است. همچنین برخی آجر ها به نحوی طراحی شده اند که از آجر های معمولی نیز سبک تر هستند. سبک بودن این ماده و در عین حال مقاوم بودن آجر ویژگی بسیار خوبی است. همچنین آجر چند بعد دارد و قابلیت استفاده در حالت های مختلفی را دارد.

استفاده از آجر در بازسازی خانه در نگاهی کلی

با توجه به اطلاعات داده شده در این مقاله قطعا به علت استفاده از آجر در نوسازی و بازسازی ساختمان پی برده اید. آجر به عنوان یک ماده مقاوم در برابر حرارت و یا هر نوع شرایط آب و هوایی، عایق صدا، عایق انرژی، سبک و در عین حال پایدار بودن، همچنین قیمت مناسب تبدیل به یکی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان سازی مثل نوسازی و بازسازی خانه شده است.

استفاده از آجر در بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 117
:: بازدید ماه : 117
:: بازدید سال : 131
:: بازدید کلی : 2048